Marbella, Fendi och Espandrillos



Veckan i Marbella var underbar. Mellan 25-35 grader varmt varje dag, hade dock en dag då det blåste sjukt mycket. Det var sand överallt. Jag såg det dock som gratis peeling.  Var där med pappi och M. Sprang på kvällarna och gick the golden mile på morgnarna. Sjukt vilken energi man fick det var som att flyga fram på stradpromenaden.
Bara njutning plus att jag läste spanska i två timmar om dagen för en privat lärare som ej kunde ett ord engelska. Mycket lärorikt och nödvändigt inför nästa års spanska steg 4. Hahaha hur nu det ska gå.

Firade en supertrevlig midsommarafton på resturangen Trader Wicks. Där förrätterna skulle grillas på en minigrill i mitten av bordet och drinkmenyn var större än matmanyn. En resturang i Kontikki stil, as cool. Och självklart gick vi till Hägendaz efteråt och åt den godaste glassen som existerar. Belgisk choklad och Hallonsorbet.

Detta underbara Fendiarmband blev mitt i Porto Banos på midsommaraftonen. Är helt besatt vill ha ett i varje färg.

Sista dagen panikshoppade vi espandrillos i gamla stan för 6 euro styck, sjukt billigt. Köpte ett par i varje färg ej så bekväma men as snygga. Efter det firade vi våra sista soltimmar i spanien eller överhuvudtaget denna sommarn så som det ser ut nu på en stenstrand en bit utanför esterpona. Den bästa stranden i världen enligt mig, har så många underbara barndomsminnen därifrån. Och det som är bra med att det är en stenstrand är att det är ingen sand. Nähää! haha, ingen sand som fastnar överallt och letar in sig i allt. Man är totalt sandfri. Jippie!!!!! Och så åt vi den bästa lunchen: Almejas (snäckor i vitlökssås), tortilla, svärdfisk och salllad. Men den bästa menar jag värkligen det, lunchen är helt otrolig där och har varit i tio år. Rekomenderar det stort.

Vill inte vara hemma. Men det som är positivt med att vara hemma och vädret är bajs mm är att då kan man fokusera på annat, ex att jobba och tjäna pengar eller att städa upp i rummet, vilket jag akut måste göra. Det går knappt att ta sig till sängen. Måste bara tillägga att jag älskar vaniljyoghurt med frysta hallon. Alltså mixade. Hmm det fatta  man nog. :D   



Kommentarer
Postat av: Sanna

Tyck gärna till om min nya design i min blogg :) om du vill.

2008-06-26 @ 18:01:41
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Natalie B

Tävla om en klänning i min blogg!

http://natalieb.blogg.se/2008/june/tavla-om-klanning.html



Lycka till!! //Natalie B

2008-06-26 @ 18:05:56
URL: http://natalieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0